Το πρόγραμμα αφορά στην ίδρυση νέων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων από ανέργους και από ασκούντες επαγγελματική δραστηριότητα που δεν έχουν σχέση μισθωτής εργασίας.
Στοχεύει στην δημιουργία πολύ μικρών και μικρών, βιώσιμων επιχειρήσεων με έμφαση σε καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια και στην ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία βιώσιμων νέων θέσεων απασχόλησης.
Μπορούν να συμμετέχουν
- Ανεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ κατά την υποβολή της αίτησης και κατά την ημερομηνία έναρξης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας οι οποίοι δεν θα αποκτήσουν σχέση μισθωτής εργασίας καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου.
- Ατομικοί επιχειρηματίες παροχής υπηρεσιών οι οποίοι είναι ενεργοί επιτηδευματίες χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας και χωρίς να λαμβάνουν σύνταξη γήρατος κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης και καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου.
Το πρόγραμμα αφορά στην ίδρυση νέας καινοτόμου επιχείρησης.
Προϋπολογισμός Δράσης
Ο προϋπολογισμός της Δημοσίας Δαπάνης του πρώτου κύκλου της Δράσης ανέρχεται σε 116.173.307,24 ευρώ.
Επιδοτούνται για
Τη σύσταση επιχείρησης στους 8 στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας:
- Αγροδιατροφή
- Ενέργεια
- Πολιτιστικές – Δημιουργικές Βιομηχανίες
- Εφοδιαστική Αλυσίδα
- Περιβάλλον
- Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
- Υγεία – Φάρμακα
- Υλικά – Κατασκευές
Επιδοτούνται με
ποσό από 15.000 ευρώ έως και 60.000 ευρώ
Επιλέξιμη εταιρική μορφή: Ε.Π.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε., Ι.Κ.Ε., Συνεταιριστική Επιχείρηση καθώς και Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ). Η ατομική επιχείρηση και οι μονοπρόσωπες Ι.Κ.Ε. και Ε.Π.Ε είναι επιλέξιμη εταιρική μορφή μόνο για τη κατηγορία των ανέργων. Η Α.Ε δεν είναι επιλέξιμη εταιρική μορφήγια τη δράση.
Επιλέξιμες δαπάνες:
- Λειτουργικά (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, δαπάνες ηλεκτρισμού, δαπάνες επαγγελματικής τηλεφωνίας, δαπάνες φιλοξενίας σε θερμοκοιτίδες κ.α )
- Δαπάνες για αμοιβές τρίτων (νομική, λογιστική υποστήριξη, κ.α
- Υπηρεσίες θερμοκοιτίδας
- Δαπάνες προβολής, δικτύωσης και συμμετοχής σε εκθέσεις
- Αποσβέσεις παγίων / Χρηματοδοτική μίσθωση εξοπλισμού
- Αγορά / Χρηματοδοτική μίσθωση εξοπλισμού /Διαμόρφωση εσωτερικού χώρου μικρής κλίμακας (εφαρμογή της ρήτρας από το ΕΤΠΑ)
- Προμήθεια αναλωσίμων
- Ασφαλιστικές εισφορές δικαιούχου (επιχειρηματία / εταίρων)
- Μισθολογικό κόστος για νέα/ες θέση/εις μέχρι τη συμπλήρωση 2 ΕΜΕ
- Δαπάνες προετοιμασίας, υποβολής, κατοχύρωσης ή ανανέωσης για αναγνωρισμένο τίτλο βιομηχανικής ή διανοητικής ιδιοκτησίας
Επιλεξιμότητα δαπανών
Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες που πραγματοποιούνται από την ημερομηνία έναρξης της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης, δηλαδή από τις 17 Μαρτίου 2016.
Η χρηματοδότηση καλύπτει το 100% των επιλέξιμων δαπανών.
Βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής
- Επιδότηση από προγράμματα στο παρελθόν: Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να μην έχει ενταχθεί σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα από την 01.01.2012 μέχρι και την μέχρι και την ημερομηνία υποβολή της αίτησης. Εξαιρείται η συμμετοχή σε δράσεις κατάρτισης.• Ο ενδιαφερόμενος να μην συμμετέχει με την ιδιότητα του εταίρου/μετόχου σε άλλες επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής κατά το χρόνο προδημοσίευσης της Πρόσκλησης, ήτοι στις 12.10.2015 και μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσης του επιχειρηματικού σχεδίου.• Ο ενδιαφερόμενος της κατηγορίας Α (άνεργοι) να μην έχει προβεί σε διακοπή της επιχειρηματικής του δραστηριότητας (είτε ως ατομικός επιχειρηματίας ή ως εταίρος/μέτοχος σε άλλες επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής) από τις 12.10.2015.• Ο δικαιούχος/οι εταίροι του επιχειρηματικού σχεδίου μπορούν να συμμετέχουν με μια ΜΟΝΟ αίτηση χρηματοδότησης επιχειρηματικού σχεδίου σε μία ΜΟΝΟ από τις τέσσερις (4) δράσεις που προκηρύχθηκαν στις 11.02.2016 στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».Πότε και πως υποβάλλω αίτηση χρηματοδότησης
- Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά μέσω του δικτυακού τόπου (ιστοσελίδα), www.ependyseis.gr. Η έναρξη της ηλεκτρονικής υποβολής είναι στις 17.03.2016 και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 24.05.2016
Δεν τίθεται θέμα προτεραιότητας κατάθεσης των φακέλων καθώς η αξιολόγηση θα ξεκινήσει μετά τις 24.05.2016.
Οι επιχειρήσεις που θα αξιολογηθούν θετικά στη δράση θα ενημερωθούν για τον ακριβή χρόνο και τόπο αποστολής/παραλαβής του φυσικού φακέλου που θα περιλαμβάνει τα δικαιολογητικά.
Επικοινωνία – Πληροφορίες- Ερωτήσεις
Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ: Λεωφ. Μεσογείων 56, Αθήνα.
Ωράριο λειτουργίας: Tο ενδιαφερόμενο κοινό μπορεί να επισκέπτεται καθημερινά το Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 8.00 π.μ. έως τις 5.00 μμ, ενώ μπορεί να καλεί στο τηλεφωνικό κέντρο από τις 8.00 π.μ έως τις 7.00 μ.μ.
Τηλεφωνική ενημέρωση στο 801 11 36 300 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση.
Ιστοσελίδα: www.antagonistikotita.gr, www.espa.gr
email: infoepan@mou.gr